קמפוס מילאנו     קמפוס לונדון     קמפוס פאריז     קמפוס שנחאי

נטלי שראל ונטלי הופמן

לנטלי שראל ונטלי הופמן בוגרות בית ספר מרנגוני שבמילאנו בסטיילינג ובעיצוב אופנה שהקימו את שהקימו את מותג האופנה

Oh la la Milano

פריטים של המותג שולבו בהפקת אופנה של "ווג" איטליה, לצד פריטים של שאנל, פראדה ודיור

כל הכבוד לשתי הנטלי !!

קיראו את כתבה המקסימה בכלכליסט של מורן לונדון  23.10.14,

מתלבשות על מילאנו
הן נסעו לבירת האופנה העולמית ללמוד עיצוב, החליטו להישאר שם והשיקו את המותג Milano Oh la la. עכשיו, עם קצת חוצפה ישראלית, נטלי הופמן ונטלי שראל מלמדות את האיטלקיות המחויטות להתלבש צעיר וטרנדי.
יחסי הכוחות בתחום האופנה בין בירת הסטייל האיטלקית מילאנו לבין ישראל ברורים מאוד וחד־סיטריים: האיטלקים הם שיוצרים את האופנה ומכתיבים את הטרנד, ואנחנו צורכים אותה ומשתמשים בה כהשראה. משמח לגלות שיש יוצא מן הכלל: מותג האופנה הצעיר Oh la la Milano שהקימו במילאנו הישראליות נטלי הופמן ונטלי שראל (28). לאחרונה קיבלו השתיים גושפנקה אמיתית להצלחה – פריטים של המותג שולבו בהפקת אופנה של "ווג" איטליה, לצד פריטים של שאנל, פראדה ודיור.

נטלי ונטלי הכירו במהלך הלימודים שלהן בבית הספר לאופנה מרנגוני במילאנו, שם למדה הופמן עיצוב אופנה ושראל גרפיקה וסטיילינג. "האמהות שלנו מכירות כבר שנים והן חיברו בינינו", מספרת שראל.

לאחר סיום הלימודים במרנגוני והסטאז' החליטו השתיים להישאר באיטליה בשל עניינים של הלב. "החברים האיטלקים כל הזמן החמיאו לנו על סגנון הלבוש, ולפני שנתיים החלטנו להקים את Oh la la. הרעיון המקורי היה פשוט למכור בגדים על פי טעמנו ולצדם קו בעיצוב שלנו. בחרנו בקונספט שהיה חסר פה – אופנה נינוחה וצעירה יותר מהקלאסיוּת המקובלת באירופה, פחות שמרנית, שנשענת על סגנון שמזוהה לרוב עם ארצות הברית וישראל. האיטלקים מקפידים יותר על פרטים ואיכות, והבגדים שהם קונים הם נצחיים כאלה, שכמעט לא יוצאים מהאופנה, ואילו הישראלים משנים סגנונות מדי עונה. זה יכול היה להתברר כעקב אכילס שלנו, אבל בסופו של דבר זה עבד לטובתנו כי חסרה כאן מאוד אופנה מהירה, ולמשבצת הזו נכנסה Oh la la".

הופמן גדלה באבן יהודה, בת לאמנית ואיש עסקים, והעיסוק באופנה כמקצוע לא היה חלום ילדות שלה: "זה תמיד היה ברקע, אבל יותר כדרך חיים. היה לי חשוב לבחור בגדים יפים ואהבתי לצייר דמויות עם בגדים דמיוניים". רק כשהגיע הרגע להחליט מה ללמוד היא הבינה שהיא רוצה לקחת את התחביב צעד אחד קדימה. "נסעתי לבירת האופנה מתוך ידיעה שזה המקום הכי נכון ללמוד בו את המקצוע", היא אומרת.

5,000 יורו התחלתיים

שראל, לעומת הופמן, תמיד חלמה לעסוק באופנה אך לא בפן העיצובי, ולכן העדיפה ללמוד עיצוב גרפי וסטיילינג. היא גדלה בכפר שמריהו, בת להורים אנשי עסקים, והבחירה במילאנו היתה המשך טבעי של חלום הלימודים בחו"ל.

השקת המותג בתקופה שבה השוק האיטלקי סבל מהמשבר הכלכלי לא היתה קלה, וכסטודנטיות בדימוס לא היו לשתיים יותר מדי חסכונות: "התקציב הראשוני להקמת העסק עמד על כ־5,000 יורו. תקציב זעום בכל קנה מידה, שכלל מסעות קניינוּת, רכישת בדים, קידום המותג וצילום קטלוג", מדווחת הופמן.

"מצאנו דרכים לקצץ בהוצאות, וכל מה שיכולנו עשינו לבד. הדוגמניות שאנו עובדות איתן, למשל, הן צעירות שאחר כך מקבלות את הקטלוג כבוק אישי, ויש גם כל מיני דרכים שבהן החוצפה הישראלית החביבה עוזרת. רצינו לצלם בפארק שעשועים, ופשוט הגענו לשם עם צוות הצילום והתחלנו לעבוד. כשמנהל הפארק הגיע וביקש שנשלם כנהוג עבור יום צילומים, הסברנו שאנו מותג צעיר בלי תקציב, ושקטלוג יפה ממש יכול לעזור לנו. בסוף היום הוא אפילו פתח עבורנו מתקנים שכבר נסגרו".

עשר חנויות באיטליה

המכירות הראשונות של השתיים היו במסגרת ירידי אופנה ומכירות ביתיות, ועם ההצלחה גדלו השאיפות שלהן עבור המותג. "הבנו שיש לנו פה משהו שאפשר לחלום עליו בגדול", אומרת שראל, "ועכשיו, אחרי שאתר המכירות כבר ברשת כחצי שנה (ohlalamilano.com), אנחנו מרשות לעצמנו לחלום שבעתיד הוא ייצא מגבולות איטליה ויימכר ברחבי אירופה וגם בישראל". האתר מציע משלוחים בינלאומיים, ובנוסף נמכרת הקולקציה בכעשר חנויות באיטליה. הפריטים של Oh la la צולמו לכמה מגזינים איטלקיים, והצמד הישראלי הולך ומגבש את מעמדו בזירת האופנה במילאנו ואפילו התארח בתוכניות טלוויזיה דוגמת "Deejay TV" (המקבילה האיטלקית ל־MTV).

קולקציות הבגדים והאביזרים של המותג בנויות מפריטים המיובאים מרחבי העולם ומקו האקסקלוסיב שהן מעצבות, המהווה כ־50% מההיצע: "כל אחת מאיתנו מביאה את עצמה למותג, וכך נוצר משהו שהוא מדויק מאוד ונכון", אומרת שראל. "נטלי (הופמן) מעצבת בגדים מקוריים, ואני אמונה על החלק הגרפי והסטיילינג, וככה בעצם אנחנו מכסות את הצרכים של המותג, שנוגעים גם למוצר וגם לוויז'ואל השיווקי, והשפה מאוד אחידה וברורה".

הופמן ושראל מקפידות על מחירים נגישים שתואמים את התקציב של קהל היעד הצעיר ואת ז'אנר ה־Fast Fashion: שמלות 40–140 יורו; חולצות 20–80 יורו; חצאיות 20–90יורו; אביזרים, כולל תיקים מעור, 10–90 יורו. דמי המשלוח לישראל 20 יורו.

F8F2B9B9D3E94FE79954E303068FAB67_b

 

קמפוס שנחאי

shangai-istituto-marangoni-smallשנחאי תבעה לאחרונה את היותה בירת האופנה של המזרח הרחוק
לפרטים נוספים

קמפוס פאריז

campus_paris עיר הבירה ההיסטורית של האופנה העילית. כאן נולדה האופנה.
לפרטים נוספים

קמפוס לונדון

campus_london מלונדון יוצאים כל הטרנדים והסגנונות החדשים.                     
לפרטים נוספים

קמפוס פירנצה

קמפוס פירנצה המקום שבו נפגשים אופנה, אומנות ומסורת                         
לפרטים נוספים

קמפוס מילאנו

campus_milanoמילאנו ללא ספק מהווה כיום מרכז העיצוב, הטעם והסטייל העולמי.
לפרטים נוספים