קמפוס מילאנו     קמפוס לונדון     קמפוס פאריז     קמפוס שנחאי

נועם גורביץ פרק א' – ההתחלה

נועם גורביץ 4-11-2018 מילאנו

ההחלטה
"לפני ארבע שנים התאהבתי בעולם האופנה והחלטתי שזו התעשייה שאני רוצה לפתח בה קריירה. מאותו הרגע התחלתי לחפש דרכים ללמוד, להתקדם ולכבוש את העולם הזה ולא עצרתי לרגע. למדתי עיתונות אופנה, עסקתי בתור עורכת אופנה ואחרי כמה שנים הבנתי שהגיע הזמן לצעד הבא – לצאת לעולם הגדול. בשביל להגיע לפסגות בינלאומיות צריך לעצור רגע וללמוד על אופנה מחוץ לבועה הישראלית, אז חיפשתי אחר בית הספר הטוב בעולם שייתן לי את הכלים הכי טובים בשביל לעשות עסקים שיקיים ובינלאומיים. עשיתי מחקר במשך חודשים ארוכים ובכל חיפוש עלה אותו השם – Istituto Marangoni. קבעתי פגישה עם ארז הנציג המהמם, הוא סיפר לי בפירוט על המסלול שחשקתי בו (מנהל עסקים ושיווק) והיה לי ברור שאם אני רוצה להצליח בתעשיית האופנה, אני חייבת לעבור דרך "מרנגוני".

הגעתי לדירה במילאנו כ-3 שבועות לפני תחילת הלימודים ארוזה בבגדים הכי מגניבים שלי ועם ארגז של מוטיבציה. עד הנחיתה הייתי בקשר עם ארז שהוביל אותי במסלול הלוגיסטי והרגשי בדרך למעבר, הבהיר לי נקודות חשובות בחוזה דירה מול איטלקים ובעיקר נתן מלא טיפים ואנרגיות לקראת המעבר למילאנו. במהלך 3 השבועות הראשונים למדתי להכיר את רחובות העיר, את התחבורה הציבורית, את הדרכים השונות לקמפוסים ואפילו למדתי כמה מילים באיטלקית (בעיקר למדתי איך לבקש פיצה עם זיתים ושתי שקיות בסופר). בתקופה הזו גם התאקלמתי בדירה, הכרתי את השותפה שלי יותר טוב והתחלתי להרגיש בנוח בעיר חדשה, רגע לפני היום הראשון ב"כיתה א".

היום הראשון בלימודים היה בהתחלה מבהיל – עשרות פרצופים זרים מארצות זרות שלומדים ביחד בשפה זרה, אבל כולם בלחץ באותה המידה. איך השיעורים יתנהלו? האם אצליח להבין הכול? איך המרצים יהיו? יהיו לי בכלל חברים? ואיפה אוכלים משהו מנחם וזול ברגעי משבר וגעגוע? תוך כמה דקות הכול התבהר, חברויות החלו להיווצר, הבנו שהמרצים הם אנשי מקצוע בכירים (ונרגשים בעצמם) שרק רוצים שנצליח ומצאנו אפילו בית קפה קטן מתחת לקמפוס שהפך להיות הבית השני שלנו.

התחלות חדשות הן תמיד מפחידות, אבל ברגע שבאמת מתחילים מבינים שזה המקום הנכון להיות בו. לצד זאת, בדרך ליעד כל כך גבוה יש הרבה קשיים, ולפעמים הגעגוע מציף את הגוף (במיוחד בשישי בערב, שרק רוצים את העוף של אימא), אבל הקהילה הישראלית במילאנו מחבקת ומשפחתית וכמעט אין פה רגע של לבד. לצד הישראלים, מהר מאוד יצרתי חברויות בינלאומיות בכיתה וגיליתי המון קווי דמיון בין אנשים משוודיה, טורקיה, הודו, קונגו וארה"ב וגם הם הפכו להיות חלק מהמשפחה האיטלקית המורחבת שלי."

רוצים לשוחח עם נועם? פנו למרכז המידע בישראל 03-6525560 info@marangoni.co.il