קמפוס מילאנו     קמפוס לונדון     קמפוס פאריז     קמפוס שנחאי

הדס פרידלנד חיון

הדס פרידלנד חיון בוגרת תואר ראשון מבצלאל ובין הבודדות שזכתה במלגה מלאה של ביה"ס מרנגוני למסלול המאסטר היוקרתי לעיצוב טקסטיל ומשטחים מספרת על ההגעה למילאנו וזכייתה בתחרות תוך כדי הלימודים.

"הגעתי למרנגוני בלי לדעת למה לצפות. אין לי תואר ראשון באופנה או טקסטיל, ואף פעם לא ממש ביקרתי במילאנו. אבל החלטנו שנוסעים(אני ובעלי ויטלי), אני רציתי להתקדם מקצועית ולראות את העולם, ושנינו רצינו שינוי והרפתקה. ההחלטה הייתה מהירה, שבועיים אחרי שהתמקמנו בעיר הלימודים התחילו ומאז אני עדיין באופוריה. אני לומדת על כל מה שמעניין אותי, ובצורה רחבה ומכל מיני זוויות. ההיסטוריה של עיצוב הפנים, קורס שמוקדש למשטחים בגימורים שונים, פיתוח של רעיון ויצירת קולקציה לטקסטיל. הכל משתלב בצורה הרמונית, כל שיעור מעשיר ומשלים את האחר, וכל מורה יודע בדיוק מה מלמדים האחרים. הפידבק שאני מקבלת על העבודות שלי הוא מקצועי ומשלב דרישות גבוהות מצד המערכת, עם כבוד ליצירתיות ולבחירות העיצוביות שאני עושה. חלק בלתי נפרד מהלימודים הוא להסתובב בעיר – וזה נפלא! מילאנו מלאה חדרי תצוגה, מוזיאונים, תערוכות מתחלפות ובתי אופנה, ובית הספר מעודד להכיר ולחקור כמה שיותר. החיים בעיר וחוויות הלימודים במרנגוני עבורי הם רצף של גילויים, הנאה ורצון ללמוד ולדעת עוד.

התחרות היתה של חברת מנטרו הענקית, הם מעצבים ומדפיסים צעיפים להרמס גוצ׳י וכולם, הם לקחו אותנו לסיור במפעל ונתנו לנו בריף – לעצב צעיף בנושא ג׳ונגל. הרעיון היה לעצב צעיף משי לקיץ הזה, שנמצא בתוך הנושא של ג׳ונגל אבל נוקט גישה חדשנית, מעניינת וכו׳. הארט דיירקטור של החברה ליוותה את הפרויקט ונתנה הערות, ובסוף הם בחרו שני צעיפים זוכים..ואחד מהם שלי. הצעיפים יודפסו במפעל שלהם שזה מדהים".

רוצים לשוחח עם הדס? פנו למרכז המידע בישראל 03-6525560 info@marangoni.co.il