קמפוס מילאנו     קמפוס לונדון     קמפוס פאריז     קמפוס שנחאי

נועם גורביץ פרק ב' – ואם לא יהיו לי חברים?

נועם גורביץ' מילאנו 13-12-2018

ואם לא יהיו לי חברים?
"חודשים לפני המעבר למילאנו רדפה אותי השאלה "ואם לא יהיו לי חברים?". התשובות התחלקו לשתיים – היו כאלה שהבטיחו שאמצא לפחות מישהו אחד שגם אוהב שאנסונים צרפתיים לצד שירים של ג'סטין ביבר ואחרים אמרו לי שבמקרה הכי גרוע, במשך שנה אחת מחיי לא יהיו לי חברים. לא הייתי מוכנה לקבל אף אחת מהתשובות האלה. אומנם כשעוברים ללמוד בחו"ל המטרה היא, איך לא, ללמוד ולבסס יסודות לקריירה עתידית, אבל תמיד הייתי בן אדם של אנשים ולא יכולתי לשאת את המחשבה שאולי אני אגיע רק לשם לימודים.

תהליך הרגיעה התחיל במסיבת פתיחת השנה של "מרגוני ישראל", שאיחדה בין כל תלמידי העבר והעתיד על גג מלון בתל אביב, שם ראיתי שכולם ספק בחרדה ספק בהתרגשות, ממש כמוני. היום הראשון ללימודים לא היה מזהיר במובן החברתי, אבל בהחלט נרגעתי כשראיתי שגם במילאנו כולם ספק בחרדה ספק בהתרגשות. ברגע שהעזתי להיות הראשונה להגיד "נעים מאוד, אני נועם", חומות החלו ליפול והקרח נשבר לאט לאט.

בשבוע הראשון ללימודים נערכה מסיבת פתיחת שנה חגיגית לכל התלמידים החדשים, בהובלת שגרירת "מרנגוני", אנה דלה רוסו (עניין מרגש בפני עצמו). אחרי כמה נאומים באנגלית וכמה נאומים באיטלקית, כולנו עלינו קומה והתחלנו לרקוד, לשתות שמפנייה וליהנות. בהחלט נקודת מפנה חברתית. באותו הרגע החלטתי לנצל כל אירוע שבית הספר מציע לטובת העשרה מקצועית, מינגלינג ויצירת חברויות חדשות מגניבות. אתם לא מתארים לעצמכם כמה הזמנות לאירועים מיוחדים בית הספר מציע.

אחד הדברים המדהימים ביותר שיש במילאנו זה ללא ספק הקהילה הישראלית. לשמחתי, הגעתי לעיר כחודש לפני תחילת הלימודים ובדיוק בזמן לתקופת החגים. ברחבי העיר היו ארוחות חג, מפגשים ישראליים וארוחות שישי, רק צריך לבחור לאן ללכת! זה בהחלט מגביר את הגעגועים לבית, אבל זה לא משהו שטירמיסו וקנולי לא יכולים לפתור.

מפה לשם, לצד עשרות אנשים שלומדים איתי מנהל עסקים באופנה ולצד אינספור ישראלים במילאנו, יצרתי לעצמי חבורה חזקה של חברות מרחבי העולם שרוצות לטרוף את החוויה האיטלקית ולכבוש את עולם האופנה. דברים כאלה קורים באופן טבעי מעצמם, אבל בהחלט לא מזיק לעזור לטבע ופשוט להיות בן אדם חברותי, גם אם השעון המעורר צלצל ב-6:30 לשיעור הראשון, ואתם לא אנשים של בוקר."

רוצים לשוחח עם נועם? פנו למרכז המידע בישראל 03-6525560 info@marangoni.co.il